"הקמת בית נבחרות ומרכז מצוינות במועצה אזורית זבולון, היא חלום שהופך היום למציאות"


הטקס נערך בהשתתפות יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, ראש המועצה עמוס נצר, נציגי משרד התרבות והספורט, הצוותים המקצועיים של נבחרות ישראל, מנכ"ל ההתאחדות ניב גולדשטיין, מנהלי ההתאחדות לכדורגל ושחקני עבר. המרכז למצוינות ובית הנבחרות שעתיד לקום בתחומי המועצה עד לאמצע 2025 ובהשקעה של קרוב ל-23 מיליון שקלים, יצטרף לבית הנבחרות בשפיים ומרכז דומה שעתיד לקום באשקלון, יחד עם 5 מרכזי מצוינות נוספים שכבר מופעלים על ידי ההתאחדות לכדורגל. 


יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, אמר בנאומו: "כל מסע ארוך ומפואר מתחיל בצעד ראשון. מי שרוצה להגיע מהר, עושה זאת לבד, מי שרוצה גם ליהנות מהדרך, עושה זאת בקבוצה. אצלנו, אנשי ונשות הכדורגל, הקבוצה היא תמיד הבחירה הטבעית והנכונה - על כר הדשא ומחוצה לו. לשמחתי, לגאוותי, גם בכל הקשור לבניית המתקנים אנחנו מאמינים כי רק יחד ננצח. "הקמת בית נבחרות ומרכז מצוינות במועצה אזורית זבולון, היא חלום שהופך היום למציאות. הנחת אבן הפינה היא הרבה יותר מאקט סמלי. קדמה לה עבודה מאומצת, יצירתית ומלאת שליחות, אותה הוביל מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל לשעבר רתם קמר יחד עם נשים וגברים שהבינו את חשיבות הנושא ואת הפוטנציאל העצום שהוא מביא עמו.
"המתקן המפואר שיוקם כאן, הוא הרבה יותר מעוד מקום בו יעסקו בכדורגל 24 שעות ביממה. לבשורה שיוצאת מכאן יש משמעויות ספורטיביות, חברתיות, כלכליות ולאומיות. בית הנבחרות הראשון שהקימה ההתאחדות לכדורגל ממוקם בשפיים והיה חשוב לנו שהבתים האחרים, כמו מרכזי המצוינות, יאפשרו לכל ילד וילדה מהפריפריה סיכוי דומה להתפתח, להתמקצע, לקבל הזדמנות שווה לממש את החלום. "עם הדחיפה האדירה של המועצה האזורית זבולון, התמיכה של חברי שר התרבות והספורט מיקי זוהר, עם הלהט שמביאה עמה ההתאחדות לכדורגל ובזכות עוד הרבה שותפים ושותפות לדרך - ניפגש כאן במהרה בימינו לחגוג ניצחון גדול נוסף".

ראש המועצה האזורית זבולון, עמוס נצר, אמר: "טקס הנחת אבן פינה למרכז מצוינות לספורט שהוא גם בית נבחרות, הוא עוד אירוע מכונן בחזונה של המועצה מזה עשרות שנים. כאשר התקבלה ההחלטה בהתאחדות לכדורגל ובמשרד התרבות והספורט לצאת לפרויקט החשוב הזה ולבנות קומפלקס בצפון, ידענו והחלטנו לעשות הכל על מנת לזכות בו, ואכן זכינו. על כך תודתי למשרד הספורט, להתאחדות לכדורגל ומנהליה, לרתם קמר הפרוייקטור שמוביל מולנו שיתוף פעולה מקצועי, לקיבוץ אושה על הקצאת הקרקע, לקיבוץ כפר המכבי שהיה נכון להבין ולהקל  ולמנהל אגף הקהילה במועצה, דני אלימלך, איש ספורט בכל נימיו".  קומפלקס בית הנבחרות, המוקם בסמוך לקיבוצים אושה וכפר המכבי במועצה האזורית זבולון, יכלול שני מגרשי אימונים חדישים ברמה הגבוהה ביותר - מגרש דשא סינטטי ומגרש דשא טבעי - חדרי הלבשה, חדרי מאמנים, חדרי פגישות וחדרי טיפולים, כאשר בסמוך, במרחק הליכה, ימוקמו אולם ספורט, חדרי הרצאות וקפיטריה.
קומפלקס בית הנבחרות, מיועד להיות המרכז המקצועי של שחקני הכדורגל בצפון ולהתוות דרך, שיטה וסגנון מקצועי לדור הכדורגלנים הצעירים, כאשר בד בבד עם קידום נבחרות הספורט בצפון, בית הנבחרות יפתח את שעריו לשילוב אוכלוסיות מגוונות באזור ולחינוך לשותפות, לסובלנות ולמצוינות באמצעות הספורט.
טקס הנחת אבן הפינה זכה לנוכחותם המכבדת של המנהל המקצועי של נבחרת ישראל יוסי בניון, מאמן הנבחרת הלאומית אלון חזן, מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה, בכירים במועצה האזורית זבולון, נציגים ממשרד התרבות והספורט,  אישי ציבור ושחקני עבר, בהם: משה סיני, ג'ובאני רוסו, ציון מרילי, ראובן עטר, אברהם אבוקרט, צדוק מלכה ורבים נוספים.

"קומפלקס בית הנבחרות, מיועד להיות המרכז המקצועי של שחקני הכדורגל בצפון ולהתוות דרך, שיטה וסגנון מקצועי לדור הכדורגלנים הצעירים."

קרדיט צילום: ש.ב.ח פרפקט פוטו צלמים.
קרדיט הדמיה: הדמיה OLIN.